Monday 28 November 2011

Dato' Ismail Kamus..Tokoh Maal Hijrah Selangor 1433H

     
        Salam.....sempena awal muharram ini, saya ingin mengucapkan selamat menyambut maal hijrah 1433H. Seperti yang kita tahu, setiap tahun pasti ada tokoh yang akan dinobatkan sebagai tokoh maal hijrah sama ada pada peringkat kebangsaan mahupun negeri. Negeri Selangor tidak ketinggalan menobatkan beberapa nama besar sebagai tokoh maal hijrah negeri yang bertuah ini.

       Dalam banyak-banyak tokoh yang dinobatkan, saya amat terharu apabila Dato' Ismail Kamus dinobatkan menerima anugerah yang berpristij ini. Sesiapa yang suka menonton Forum Perdana Ehwal Islam 10-20 tahun dahulu, mereka pasti kenal tokoh ini. Beliau selalunya keluar dalam forum tersebut bersama nama-nama besar lain seperti Dato' Harun Din, Dato' Tuan Ibrahim dan lain-lain.

      Saya suka pada beliau kerana cara penyampaiannya yang cukup baik, terang, dan yang paling saya suka ialah beliau selalu menyelitkan lawak jenaka di dalam ceramah beliau. Setiap kali beliau ceramah, pasti ada lawak yang akan beliau selitkan. Walaubagaimanapun, saya dikhabarkan bahawa beliau sekarang tidak berapa sihat kerana mengalami sedikit masalah kesihatan..Saya berharap beliau akan sihat dan akan terus berbakti kepada agama Allah s.w.t...tetapi sebelum itu saya selitkan liputan TV Selangor pada majlis penganugerahan tersebut.....Salam


"Selangor negeri idaman, maju, sejahtera dan berkebajikan"

No comments:

Post a Comment